Koniec terminu na wymianę licencji taxi


Koniec terminu na wymianę licencji taxi. Kiedy wygasa licencja taxi? Informacje o licencji taxi dla przedsiębiorców.

Przypomina się, że przedsiębiorcy świadczący usługi przewozu osób taksówką mają ograniczony czas na wymianę licencji udzielonych przed 1 stycznia 2020 roku. Do końca bieżącego roku, czyli 31 grudnia, należy dokonać procedury wymiany, ponieważ po tym terminie dotychczasowe dokumenty stracą swoją ważność.

Konieczność wymiany licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką wynika z wprowadzonych zmian w przepisach ustawowych. Nowe regulacje zniosły obowiązek posiadania licencji na każdy samochód, którym świadczone są usługi przewozu osób. Zamiast tego, przedsiębiorcy otrzymują jeden dokument, który jest podstawą do wystawiania wypisów dla każdego pojazdu, nie przekraczając jednak liczby pojazdów określonej w złożonym wniosku. W związku z tym istnieje potrzeba dostosowania dokumentów wydanych przed 1 stycznia 2020 roku do nowych przepisów. Przedsiębiorcy, którzy chcą ubiegać się o udzielenie licencji na przewóz osób taksówką lub dostosowanie posiadanej licencji do obowiązujących przepisów, muszą dołączyć do wniosku dodatkowe dokumenty, takie jak informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym. Ponadto wymagane jest przedstawienie zaświadczeń o niekaralności wszystkich osób, które będą wykonujące przewozy. Szczegółowy wykaz niezbędnych załączników można znaleźć we wzorach wniosków.

Wnioski o dostosowanie licencji do obowiązujących przepisów na przewóz osób taksówką wraz z załącznikami należy składać w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta.

Dodatkowe informacje dotyczące licencji na przewóz osób można uzyskać na stronie internetowej, osobiście w Wydziale Komunikacji, lub telefonicznie.


Liczba wyświetleń: 357